FABBRICA wins 2 new projects worth $51M

04.05.2022

SOMEC S.p.A, through its U.S. flagship FABBRICA USA, has acquired two new projects in the United States for a total value of about  $51mn..

The two, new separate projects are respectively in Boston and in Philadelphia. One of the two projects takes on a strategic significance as it is a first-time win in Philadelphia, the sixth largest city in the U.S. The company will be called upon to provide the façades of a new 28-story residential building on Vine Street, on the west bank of the Delaware River.

In Boston FABBRICA will contribute to the construction of a life-science complex of two towers joint by a central body, destined to research labs. The contract involves the installation of over 20 thousand square meters of curtain walls.

04.05.2022

SOMEC S.p.A, tramite la controllata americana FABBRICA USA, ha acquisito due nuove commesse negli Stati Uniti per un valore complessivo di quasi 51 milioni di dollari.

Gli ordini riguardano due edifici di nuova costruzione, rispettivamente a Boston e nella città di Philadelphia. I due progetti assumono un significato strategico rilevante non solo per il valore, ma anche perché vedono FABBRICA approdare per la prima volta a Philadelphia, sesta città degli Stati Uniti per popolazione. Qui la società sarà chiamata a fornire la facciata di un nuovo edificio residenziale di 28 piani che sorgerà in Vine Street, sulla sponda occidentale del fiume Delaware.

A Boston FABBRICA contribuirà alla costruzione di un complesso di un’organizzazione life-science, composto da due torri unite da un corpo centrale, adibiti a laboratori di studio e ricerca. La commessa prevede la posa di oltre 20 mila metri quadrati di facciate continue.

Contact Us
anywhere in the world